3-årskalas och lek med kamera

Min darling Nikon får följa med mig överallt. Allt är numera en potentiell bild.
Har varit på finkalas hos min systerdotter Emilia som fyller 3 år. Stora damen! Jag fick hjälpa till att plocka fram den fina kalasklänningen och kamma håret. ALLA strumpbyxor utom just de hon ville ha på sig var för små enligt henne. Hennes vilja är av stål! Redan nu. Moster är mycket nöjd :) Mamma som måste ta vardagsfajterna är inte alltid lika glad...


Storasyster med 3-åringen (dottern) Emilia. Lite kramar hinner vi med innan kalaset.




Nu kommer dom! Emilia står glad men lite blyg i hallöppningen.




Fokus på bulle och tårta är total :)




Sen började röjandet. Killarna är pirater och jagar tjejerna som binds fast med Isaks hopprep.




Superhärlig systersonen Isak i full piratmundering på språng.





Pustar sedan glad ut i mammas famn





När alla gått hem leker Isak Emilia och jag med My ittle Ponny. Emilia sätter upp post-it-lapper på väggen. Hon hämtar en i taget på andra sidan rummet.




Ibland blir man så upptagen av att leka och då kanske man inte hinner man inte hela vägen fram till pottan- Emilia får duscha och får sen klä på sig nya pyamasen. Snälla mamma säger Emilia och ger mamma en stor puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback