2009

Jag tror inte på förändring och löften bara för att ett nytt år har börjat. Människor förändras när de är redo, när de själva vill eller när de måste.
Men ett år eller en månad är bra verktyg för oss när vi vill sätta upp mål för något vi vill åstadkomma. Det ger oss något att relatera till. Och det finns en del punkter och mål som jag vill jag finnas med i mitt liv det kommande året.
Och imorn är jullovet slut och allvaret börjar igen. Nu är det dags helt enkelt.


Mitt 2009 vill jag ska innehålla:


Kreativitet. Jag älskar ju att fota och nu har jag äntligen en kamera igen som jag kan använda. Jag saknar också teatern väldigt mycket och letar efter nya forum. (Om ni vet något bra teatersällskap får ni gärna säga till).

Träning. Förkylningar, arbete utomlands och en 150 % hastighet på pluggandet har gjort att träningen hamnat i skymundan. Under 2009 vill jag att träningen ska få en mer framträdande roll, inte bara för beach 2009 utanför att jag mår så otroligt mycket bättre inombords. Jag får mer energi och känner mig mer nöjd.
Träningen ska också resultera i ett av mina mål i år nämligen:

Springa minst ett av milloppen, tjejmilen, midnattsloppet eller lilla Lidingöloppet, i sommar.

Ta min civilekonomexamen. Äntligen ska de slitiga åren få ett slut.


Caseklubben.
Som ny vice ordförande i utbildningsutskottet på Stockholms universitet kommer jag främst fokusera på den nystartade projektet "Caseklubben" där vi tillsammans med studenter, Stockholms Universitet och olika företag från näringslivet arbetar för att öva upp studenters färdigheter inom Case.



En annan sak med tid, år och perspektiv. Det är alltid intressant att kunna följa upp hur det gick. Hur gick det med målen och önskningarna.

Det återstår att se. År 2010.


Kommentarer
Postat av: Helena

Midnattsloppet rekommenderas! Kul bana och underbart mycket folk som hejar!

Kram till dig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback