Vem behöver väckarklocka?!

Byggjobbare. Detta släkte. De går upp i gryningen och bara för att de inte får sova så unnar de inte någon annan i närheten av deras arbetsplats det heller. Jag bor på västra Kungsholmen vilket sedan en tid tillbaka betyder att man bor, om inte i, så i väldigt nära en byggarbetsplats. Mitt sovrum ligger ca 20 meter från en. Härligt.

Under en månads tid i våras bråkade jag med byggbolaget Skanska om att de tömde sina containers någon gång mellan halv 6 och 7 på morgonen. Ljudet var ungefär som att någon tog en stor trave plankor och skrot i famnen, ställde sig på en stol bredvid min säng och sedan släppte ned allt med ett krasch på golvet. Varje morgon! Jag var rent ut sagt på väg att bli galen. Efter mail och telefonsamtal till diverse chefer inom Skanska så lyckades jag iaf få ett stopp på det hela. Hade lycklig nästan lyckats förtränga hur jobbigt det är att bli väckt på det viset tills i morse.

Brum brum bang bang pip pip brumm brumm pip pip BRUM BRUM BRUM!! 06.35 kör de igång utanför fönstret. Herregud! Det är till att börja med mot regelverket att börja innan kl 7 och om du frågar mig så det rent hyfs att vänta med det som låter värst till efter halv 8 iaf.

Det lustiga(?) med byggjobbare är att de ALLTID gör de som bullrar mest det första de gör. Efter klockan 9 då passar de på att måla lite. I morse börjar de som sagt kl 06.35 och bullrar järnet. Ca 07.10 slutar de och fram till att jag åker hemifrån kl kvart i 9 är det tyst. Jaaaahapp! Då var det dags för målning som sagt.


----------------------------------------------------------



Kommentarer
Postat av: Helena

Skrattar högt!!! UNDERBARA byggjobbare! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback