Syster och vampyrflicka i förorten

Min lillasyster var förbi en sväng igår för att göra sånt som småsyskon gör. Låna kläder. Hon skulle på date med sin Paul och skulle senare träffa upp några av hans vänner. Viktigt att göra ett bra intryck med andra ord. Efter 1000 ser jag bra ut såhär? Ser jag tjock ut? Gu va nervöst. Vi ska gå ut å äta. Hur hittar jag? Ser jag bra ut så här? Ser jag tjock ut? Ser jag bra ut? ...Så kom hon i alla fall iväg till slut iförd en rosa blus som jag hade på en mina första dater med JG.


Då var jag pirrig. Det är jag fortfarande. Lycklig!


Efter att syrran kilat så gick JG och jag på bio och såg "Låt den rätte komma in". Guuu så bra. Så avskalad rå med mycket känsla. Fantastiskt hur regissören lyckats kombinera pirrande spänning med scener och känslor som berör. Den är så sevärd! Funkar riktigt bra även för mig som hoppar högt för minst grej på film och sen drömmer mardrömmar och tvingar Johan att möta mig när de är mörkt. Även om klockan är 5.


--------------------------------------------------------------------------





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback