IT-teknikern Murry

Det här kan bli intressant. Har fått min nya jobbdator och det tycker jag är så kul att jag genast måste börja pilla. Har inte tålamodet att vänta in IT-killen som skall göra det här egentligen. Men hur svårt kan det va? Datorn sjunger: Se mig, öppna mig, starta mig, hur svårt kan de va? Nu har jag tryckt på typ 3 knappar och sitter nu och väntar på att datorn själv ska göra jobbet....hoppas vi inte stöter på andra jobbiga hinder längre fram bara...

Än så länge ber den mig snällt att vänta. Det låter bra. Tänk vad pengar jag sparar nu dessutom. IT-killar är dyra. Han skulle ju fått betalt för att snällt vänta på datorn som jag gör alldeles bra på egen hand ju :)

Jobbar bara till 12 idag. Det är tur. Jag har inte så mycket att göra (som synes). Eftersom allt är så nytt fortfarande här så finns inga klara processer för hur mitt arbete ska se ut. Har förslagit ett möte till min chef idag där vi ska gå igenom detta. Jag tror att han sitter i den typiska fällan "jag har så mycket att göra att jag inte ens hinner lära henne som ska biträda mig vad hon ska göra". Han måste ju se till att jobbet blir gjort och samtidigt introducera mig som är helt ny och därmed behöver en hel del vägledning.


...Nu börjar datorn ställa frågor. Rätt enkla än så länge I must say. Nu kommer en om uppdateringar som jag inte vet vad som är smartast att välja.....fråga mig senare låter som ett bra alternativ iof.... Tack sa datorn och bad mig snällt vänta igen. Skönt!


--------------------------------------------------------------------------------------------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback