Gräsänka

JG ska på konferens och spela viktig med ledningsgruppen. Mellan onsdag och torsdag blir jag nu gräsänka. Nu kan jag iof stoltsera med att sovit ensam två hela nätter (bara en med alkohol i kroppen) förra gången han var iväg, och därmed säga att jag vågar vara ensam. Men jag tänker ta tillfället i akt och bjuda över min Hanna Banan. Flams trams, Grey´s, god middag och det viktigaste av allt: inget pluggande på hela kvällen. Yes!
Blir dock tidig uppgång imorgon för att hinna med allt som ska räknas och läsas. Den fantastiska strukturerade kursansvarige bestämde sig hastigt och lustigt två veckor före tentan att ändra läsningsanvisningarna och därmed en del av fokuseringen på kursen. Tack Så Mycket!!! Men men, bara att bita ihop.
Men jag är bra sugen på att tipsa Uppdrag Gransking om att syna universitetet i sömmarna. Finns mycket att hitta. Okunnighet om offentliga handlingar, godtyckligt betygsättande (det är i regel omöjligt att få en motivering till ett betyg), och ändringar som, utefter att ha upplevt utfallet, verkar vara gjorda på en höft. Vi har nu haft 1,5 terminer med helt nya kurser, eller omgjorda kurser och det går att sammanfatta i ett enda ord: Kaos. Förändring välkomnas, jag anser att utbildningar kontinuerligt borde förändras för att vara uppdaterade och ha så nära koppling till näringslivet som möjligt. Tyvärr verkar inte kompetensen finnas för att få det att fungera. Universitetet borde kanske lära av Migrationsverkat och anlita någon utifrån. Då skulle vi förhoppningsvis få se resultat. Bra resultat.

------------------------------------------------------------------------------------



Kommentarer
Postat av: Bananen

Flams trams?! När jag är där?! Nädu, Maria när jag kommer ska det lyssnas på Wagner, drickas ljummet vatten och tittas på kulturnyheterna. Så!

Postat av: rebecca

riktigt snygg bild där!

2008-10-24 @ 17:50:27
URL: http://rebeccajanzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback