Back in Town

En sex kilo lättare Murry med en tio kilo tyngre resväska landade i slutet av augusti efter 9 veckor i Walsall på Arlanda. Återseendet med JG var precis så töntigt och fantastiskt härligt som det är på film. Efter att i några veckor förundrats över hur kul det kan vara att bädda sängen (min egen skööna säng utan fjongande fjädrar som skaver i ryggen) och dona i köket får jag nog säga att jag inte bara landat på Arlanda utan även i verkligheten. Tillbaka in i snurran. Plugget avverkas i rasande takt (med lata svackor) och nya extrajobbet som projektassistent tar sin tid. Jag avskyr återigen att diska och charmar JG allt vad jag kan för att slippa.


Men helgen var iaf alldeles, alldeles underbar och full av fritid!
Igår var det nämligen en av mina absoluta favoritdagar på hela året, Min Födelsedag! Hela 25 år skulle firas. Det inleddes med (observera hur gammal och mogen jag kommer framstå som nu) långfrukost och tidningsläsning i sällskap med min darling JG på lördagen, något som är få dagar förunnade. Jag avverkar skogar med mina tidningar jag aldrig läser. ...jag lever nog på gamla meriter angående allmänbildning i många fall.... Till kvällen tog JG och Ola med mig och Nora (som fyller år idag) ut på överraskningsfödelsedagsmiddag (säg den 6 ggr snabbt) på Hälsningborg. Mmmmmmm smakexplosion av dess like får man leta efter. De delar upp meny i skog, hav och gård och vill man kan man få särskilt utvalt vin till varje rätt. Det vattnar sig i munnen. Jag inledde med hav vilket innebar krabba, mellanlandade i skogen där jag fick vildandsbröst med pumpapure samt kiwi, dadlar och syltade citronskal. Det var så fantastiskt gott att jag bestämde mig för att stanna i skogen även till efterrätten.

Som om inte detta var nog. Söndagsmorgonen, min riktiga dag, inleddes med paketöppning och sedan återigen med långfrukost och tidningsläsning på "Två systrar och en kock", mitt absolut favoritfrukostställe. Sen bar det i rask takt hemåt för bakning av blåbärs- och hallonpaj innan tjocka släkten kom. Min släkt är iof inte jättetjock...en mormor, en mamma, en pappa, 3 systrar, en svåger, 2 av 3 syskonbarn fanns på plats. Men mysigt hade vi och Isak och  Emilia är rätt  bra på att fylla ut vår 2a ändå. Tänk om jag hade den energin!!
Till kvällen var det dags för min andra födelsedagsmiddag, nu med brudarna Mini och Mima. En härlig trio avnjöts på Rolfs Kök. Jag måste promota för deras "oxkinder med potatispuré"!! Tillagad i 3 dagar med kärlek kan inte bli annat är supergott. Fantastiska viner som genast har fått sin egen plats i vinhyllan. Nyförvärven heter Porcupine Ridge och Peter Lehman Shiraz, båda röda.
Lycklig och lite lullig nästan flöt jag hemåt på trottoaren och blev mött av min gentleman JG på halva vägen.
Fantastisk helg med mycket lycka i kroppen.
Såhär tills måndagskvällen så har glassandet raskt bytts ut mot sexiga influenser som Binomialfördelning och Possion-modellen. Dessa i sällskap av den obligatoriska röda mysbyxan samt en stor kopp med Earl Grey Blåblom. ...Allt har sin charm...???


Mysmiddag Söndag!!


Today:
{P(X=x) =} {{e^{-m} m^x} \over x!}. 
eller vad sägs om
 p_X(k) = {n \choose k} p^k (1-p)^{n-k}.  

As hot as ever!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback