Vinterstockholm

Vacker dag i Stockholm och som gjord för en lång lång promenad.
JG och jag strosade från Kungsholmen över Västerbron till söder och vidare genom gamla stan tillbaka mot city. Vi strosade på julmarknaden på Stortorget och fikade på gamla stans mest härliga fik, Chokladkoppen. Älskar det stället, inte bara för att de gör underbar varm choklad för frusna promenerare, jag har en alldeles egen relation till det stället.
Sensommaren när jag var bara 16 år så satt jag på deras uteservering sent på kvällen och väntade på bussen som skulle gå från slussen över en timme senare. (Där jag växte upp gick bussarna inte ofta) Jag satt och drack varm choklad och småsnyftade för min flickvän och jag hade det lite struligt. Inte helt lätt att vara kär i en tjej när man är 16 och allt är nytt.
Det var inte så mycket folk där och en i personalen kom ut och satte sig med mig för att prata lite (Chokladkoppen är för er som inte vet ett gay-café) och rätt som det var så hade jag berättat alltihop. Att jag var så kär men att allt var hemligt och hon nog inte helt visste om hon ville vara ihop med en tjej.
De tog så bra hand om mig och gav mig dessutom världens största chokladkaka att äta på. Problemet är att jag verkligen inte gillar choklad (jag vet, typ enda tjejen i världen som inte gör det). Jag försökte VERKLIGEN att äta hela kakan men fick kväljningar efter typ 3 skedar. Det bara gick inte. Å de som var så söta mot mig.
Enda sen dess har chokladkoppen, trots chokladen eller kanske just därför, haft en särskild plats i mitt hjärta.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback