Minnen

Idag när jag promenerade förbi Slussen och funderade hop med JG vad det skulle bli av denna grå tråkiga men ack så behövliga plats så mindes jag en rätt tragikomisk (men mest komisk) grej som hände en gång på bussen in mot slussen.

Jag satt med min mamma på bussen och jag hade precis fåt reda på att jag fått MVG i så gott som alla ämnen den terminen (det var på gymnasiet för typ 100 år sen). As-stolt som jag var satt jag och pratade högt om hur bra det gått, vilka ämnen det gällde mm. Inte helt i enlighet med jantelagen kanske och jag irriterade säkert en hel bunt. (Ve och fasa)
När vi sedan rullade in mot slussen så var samtalet om betygen slut och jag började prata om hur ful Slussen var och att den borde byggas om till något mer trevligare. Då rinner tydligen bägaren över för mannen framför mig för han vänder sig om och fräser "Är du så jävla snygg då???" Eeeeh, nä sa jag....men snyggare än Slussen iaf.

Denna härliga jantelag och dessa härliga surgubbar. Give me more!


Inte är stället vackert iaf....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback