Måndagsgrecept

Finns det något tråkigare än laga mat på vardagar? Eller jag tycker nog inte det är alltför kul att laga mat i huvudtaget.
Det är helt ok när man är pigg, ser fram emot att få sitta ned och äta middag och dessutom har en idé om vad man ska laga som man dels inte ätit 3 dagar i veckan i ett år och dels faktiskt tror blir gott. Det har jag inte särskilt ofta!
Men idag har jag lite av en slapparmåndag och har dristat mig till att laga en ordentlig lunch nu när jag är hemma och halvpluggar i mysbyxor. Ska bli gott och är väldigt enkelt att laga till.

Måndagslunch

Behövs:
1 portionsbit lax
1 dl ris

kryddor: jag tog, marockansk kryddblandning, citronpeppar, paprikakrydda, gurkmeja och örtsalt.

Lägg laxen på en bit aluminiumfolie och vik upp kanterna så det blir som en form och lägg paketet på en plåt (så slipper du diska sen.)
Krydda med de kryddor du tycker om, använd gärna färgstarka kryddor det ger ögat aptit.



Idag har jag råris till. Nyttigt och gott. Det tar tyvärr ca 40 minuter för det att koka klart men det ger en tid att förbereda fisken under tiden. Ha i lite gurkmeja, paprikakrydda i vattnet, det ger riset en fin färg och god smak.


Serveras med grönsaker, idag med morötter och avokado.


Mums!



Kommentarer
Postat av: Sara

Åh vad gott


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback