Måndagsrecept

Det här är nog den nyttigaste och godaste rutinen jag har. Min morgonsmoothie. Inget slår den. Den är nyttig, både hur smalsynpunkt och hälsosynpunkt. Den är himmelskt god. Den gör att min vardagsfrukost går mycket snabbare utan att jag känner av det som att jag måste skynda mig. Och sist men inte minst, den håller mitt blodsocker på en jämn nivå ändå fram till lunch en 3-4 timmar senare och det är först då jag tycker det börjar bli dags för mat igen. Inget annat har gett den mättnaden och nöjdheten som min smoothie ger. Då har jag provat x antal olika smörgåsar, filer/yogurt med diverse olika müslisorter och en mängd olika sorters gröt.





Jag blandar:
1 banan, lite frysta bär av någon sort (variation är bra), en halv kiwi, lite färsk ingefära (bra för både immunförsvar och fettförbränning), en skopa triple-protein proteinpulver (det ni ser på bilden är med vaniljsmak och sorten är super för sånt här. det smakar inte pulver alls), lite krossade linfrön, ca 1 dl dinkelflingor, drygt 1 dl mjölk och drygt 1 dl vatten. (Jag höftar på ett ungefär med mjölken och vattnet. Man kan ha bara mjölk om man vill ha men jag brukar lite vatten med eftersom det gör den lite mindre tjock)
Mixa i ca 25 sekunder. Vänta ca 20 till och kör sen typ 5 sekunder till. Det gör att större bitar som kanske inte mixades första gången sjunker ner till botten och lätt fås med "snurr nummer 2".
Häll upp i ett stort glas och njuuuut!! :)



Myser vid köksbordet med levande ljus iklädd JGs skjorta.


Kommentarer
Postat av: Bananah

Åh den där smoothien är min inspiration! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback