Kanonhelg med dramaten, utgång, shopping och träning

Pluggfri helg. Helt fantastiskt underbart.

Inledde med Dramaten med JG och ett gäng vänner. Vi såg "Kung Ubu". Alfred Jarrys pjäs om en sniken, elak och pompös envåldshärskare, slog ner som en bomb i Paris 1896 och blev urcellen för det moderna dramat. Måste säga den var mer konstig än bra. Om det nu fanns ett budskap gömt där bakom så försvann den i alla surrealistiska effekter och påhitt. Alla konversationer var abstrakta och innehöll konstiga svordomar. När som helst kunde någon bifigur springa förbi och göra något konstig för att sedan få fokus i ca fem minuter. Det inkluderar samveten förklädda till golvmoppar som pratar med datoriserad röst.
Andra akten gick mest ut på detta:





Ja ni ser rätt. Det är en gubbe som tittar på en figur som åker upp ur golvet. Att den åker upp involverar också diverse konstiga ljud. Mannen spelar en forskare som i 60 år har studerat dessa månghörningars liv och sedvänjor....!!! eehh...

Far/Kung Ubu och Mor Ubu




Efter dramaten så låg ju Saop Bar precis runt hörnet och vad som skulle bli ett glas vin och lite snack blev många glas vin, massa dans och desto mindre snack :) JG och jag vinglade hem lyckliga framåt halv 3.



Vaknade morgonen efter och mindes att dagen var inplanerad för shopping och strosa på stan. Min finfina födelsedagspresent från JG. Frukost, shopping på staden och lunch. Allt i sällskap med min nu bakis pojkvän :) Kred ska han dock ha för det märktes inte på hela dagen.
Fick med mig skjortor och byxor för jobbruk. Mycket snygga. Det bästa av allt. De är strykfria!! mest skönt för JG iof. Jag kan inte stryka och har inga planer på att lära mig heller.

JG står och myser med en latte på vårt favoritställe för te och kaffe



Idag fick jag dessutom gå på min favoritpump på Odenplan med Vanessa. Hon är grym! Pratar teknik, mental styrka och pushar på ett sätt som triggar och inte kräkas över hurtigheterna och käcka " kom igen nu gänget" eller ännu värre "guuuu så onte det gör nu! Ååååhhh vad jobbigt där är nu!" Jo tack jag vet. Du behöver inte påvisa det ytterligare. Blir helt tokiga på instruktörer som beter sig så. Tacka vet jag Vanessa!! Nu är jag äntligen fri att boka igen efter tre prickar som gjort mig avstängd i 3 veckor. Yes!

Fick frukost med Mima imorse med. Det var mys. "två systrar och en kock" börjar bli lite av ett stammishak för mig. Älskar det stället.

 å henne med :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback