Grannsämja del 1

Många i mitt hus där jag bor har mycket åsikter när de tryggt sitter gömda bakom en dator ock skriver på "anslagstavlan" på föreningens hemsida. Några väl valda citat. Ämnet är störande ljud från fester, klampanden och borrande.
Jag garvar nästan ihjäl mig när jag läser dem. Det här är ändå bara en bråkdel av konversationen.

---------------------------------------------------------------------------

"Trivselregler måste tas fram omgående!!
har snart bott här i 2 år och utan att överdriva så blir man ju vansinnig av att man festar söndag,måndag tisdag osv fram till kl 05.00 ,vi har inte köpt en lgh på ett av vingresors hotell,nu när det dags att ta fram REGLER.
Tror nog att alla som har ett 8 till 5 jobb håller med"

"Jag håller oxå med. Vad är det för tattare som håller på med detta? Hur kan man ha råd att bo i en lgh i vår förening om man inte har ett jobba att sköta?
Det ska vara tyst vid 22:00 i ett hus, att det ska vara så svårt att fatta för vissa.
Håller även med Sofia om stegljudsproblem, vi verkar ha folk som bor med ytterskorna på inomhus & klampar omkring.
Jag kommer gå på mötet den 12 Nov & jag kan lov a att jag kommer ta upp detta problem."

"Men jag tror inte det är "tattare" som stör. Jag tror det handlar om unga, svenska, bortskämda dumskallar som tror att man får bära sig åt som helst, bara för att pappa har köpt en lägenhet till dem..."

"Ok, men då måste vi tillsammans se till att dessa störare upphör att störa oss andra. Om vi nu är ett helt gäng här som upplever situationen på detta sätt är det ju bara att vi går samman & låter dessa störare veta vad vi tycker om dem..."
---------------------------------------------------------

Vi har stämma om någon vecka....undrar hur många som kommer stå upp för dessa åsikter då...och vilka ordlag kommer användas för att uttrycka dem isf? Blir det lynchning som anslagstavlan påvisar eller fegar de ur?? (Anslagtavlan är anonym)
Fortsättning följer....





Kommentarer
Postat av: Nadia

Jag vet ju att det är du och Johan som håller på med era danser hela nätterna. "jag ska fresta"

2008-11-04 @ 20:02:33
Postat av: Hanna

Ojdå. Jag kanske inte borde avslutat med elefantdansen sist jag hälsade på...

2008-11-05 @ 20:54:22
Postat av: Carro

...ärligt! Även om jag inte alls tror att du hittar på så känns detta sjukt osannolikt! Värsta följetången!

Lycka till, two days left...



Kramen Carro (kollega från förr ... ;) )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback