Sol, vänskap och cykelhjälm

Igår spelades det golf. Jag fick till riktigt fina svingar och slog nog några av min längsta slag någonsin! *stolt* :D
Beror säkert på min tuffa piratbag som gör mig både tuff och stark. Min putter verkar inte trivas riktigt lika bra, eller kanske snarare för bra för den var stor och stark den med. Den var jätteduktig på att putta bollen långt förbi hål gång på gång. Fick tidningen "Svensk Golf" hem i brevlådan idag, de måste ha varit å smygkollat på mig igår för på framsidan gör de reklam för puttingskola.....jahapp, bara att sluta skylla på bag och klubba och börja öva då...(för att citera N: Darn!)
image11Min tuffa bag

I morse var det frukost i parken tillsammans med kära vännen Tilda. Haha, vi är så härligt lika på vissa sätt. Vi hade bestämt att vi tar med oss vår egen frukost men att vi ses å äter ihop. Jag gör alltid en kalassmoothi på morgonen, (Lättfil, lättmjölk, ingefära, björnbär, banan, linfrön, dinkelflingor). Nu gjorde jag ju såklart dubbelt så mycket , för Tilda ville ju säkert ha, även fast vi sagt att vi skulle ta med egen. Väl i parken plockar Tilda fram extra smörgås och kaffe till mig. Vänskap i sitt esse! Omtanke och kärlek, man har den andra i sina tankar helt enkelt.
Vänner, nära vänner är helt enkelt oslagbara!
Jag blev stoppad av alla avspärrningar idag med, eller snarare av allt folk som satt på bussar som blev stoppade. En aningen svårt att ta sig fram på St Eriksgatan, dock möjligt. Blev stannad av Folksam på St Eriksplan och fick en alldeles egen cykelhjälm dessutom. Inte illa!! Har funderat på att skaffa en å så får jag en i handen :) En riktig racercykelhjälm som passar jättebra ihop med min fina Hulda. HAhaha! Jag ser faktiskt ut som en megatönt i min hjälm. Jättekul! JG höll på att få spader och jag misstänker att han kommer försöka gömma den så fort han kommer åt. Tvingade honom att pussas med mig (efter vår lunchdate idag) när jag hade hjälmen på. Romance!
image12 Jätteglad med cykelhjälm


Efter att ha samlat massor av energi ute i solen så har jag varit jätteflitig med min essä dessutom. Här ser ni höjden av produktivitet!!
image13FlitigaMurry

Måste ge JG lite reklam här med. Bättre pluggsupport får man leta efter. När man pluggar mycket får man mat och annat gott. Idag fick jag mumsig grekisk mat från favoritgreken med extra oliver. mmmm!! Dukade upp på balkongen å hade mysigt. När man tar bilden i den här vinkeln kan man inte se huset 25 meter bort som renoveras heller. man skulle ju kunna tro det var en ren idyll utanför. De ska som tur är vara klara i augusti. About time!!! Sjukt trött på att vakna varje morgon till containerslammer och bli visslad på när man går i klack. Seriöst, man behöver ju inte uppfylla stereotyper och fördomar bara för att de finns....!!
image14

Kommentarer
Postat av: NC

Lyxdam!!

2008-05-30 @ 11:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback