Möhippa med wannabe-bridezillas (?)

I Sommar ska jag på bröllop och planerna för möhippan är i full gång. Det har varit en intressant process att studera från första början. Det är en hel del mailkonversation som ägt rum och många starka viljor som trätt fram. Det är lite som ett skådespel faktiskt. Alla vill på något sätt få fram att just de känner bruden bäst och vet vad hon skulle vilja ha på schemat, även de som inte ska vara med under själva hippan. Fantastiskt underhållande!
Den ena utläggningen är längre och mer argumenterande än den andra. Värt att notera är dessutom att positiv feedback lyser med sin frånvaro. (Nu vet jag bara om de mail som alla fått) Lite får jag nog säga att förste fröken planerare nu får ligga som hon bäddade när hon inledde det hela med ett mail om att hon var brudens bästa bästa vän och att nu skulle det blir planering av. Det luktade en hel del stolthet och prestige...som nu har följt med hela vägen...

Jag har i alla fall formulerat ett eget litet mail som belyser och lyfter fram de två tjejernas engagemang och den tid de lagt ner inför det här. All kritik har nämligen bara innehållet just kritik, inga konstruktiva förslag om vilka ändringar som skulle kunna göras, bara "den här biten är inge bra". Att de är två som lagt ner massa tid på det hela har glömts bort och man vill bara att de ska fixa.
 Frågan är om det bara spär på det hela....? Snart har vi en kokande gryta av fräsande donnor (wannabe-bridezillas?) och hela hippan blir väl pannkaka. Vi kanske kommer börja slita i bruden, haha vad vet jag :) Men de förtjänar en eloge likväl!!
Får fundera på det hela en stund. Är dessutom på sjukt dåligt humör idag så jag är nog lite ute efter att bråka. Få avreagera mig lite. Får kanske vänta med att skicka iväg det tills imorn när jag har lugnat ned mig....vill ju inte joina gruppen av wannabe-bridezillas.....i alla fall inte i onödan...hehe!


 

image9


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback