Karaktärer och Hulda

Gomorgon!

Sitter på café Ritorno, även kallat hatt-cafét. Den glade ägaren till stället har varje dag på sig en helt ny sorts hatt. Du vet aldrig om han för dagen är sjökapten, kock eller rentav solskyddad 3-månaders bebis. Alltid lika glad är han med. Beror säkert på hattarna och att han är lyckligt gift sedan 80-talet. Han förlovade sig faktiskt på min födelsedag:) Har säkert gjort allt ännu bättre. Dagen till ära har han en safarihatt.

Jag har cyklat hit idag. Härliga frihetskänsla. Min älskade rostiga Hulda och jag kan åka vart vi vill. (så länge inte polisen tittar. Då är vi så snälla så) Jag stannade på en mack på vägen för att pumpa däcken. Jag fick punka förra sommaren för att jag slarvat med det å jääääklar vilken sjå det var med att byta. Till slut lyckades jag smöra in mig hos JG som fixade. Elle rättare sagt vi fick hjälpas åt för att det var så svårt.
image10

Ja hurusom iaf jag var å pumpade Hulda. Precis breve pumpen stod det en man och tvättade sin röda Alfa Romeo med motorn igång. Miljövän (och tant) som jag är blev jag rätt sur på honom. Stå här med motorn igång och förpesta luften.
Jag kanske såg lite sur ut för helt plötsligt så säger han: ojoj, jag måste ju stänga av motorn så du inte blir helt förgiftad. Eeh jaha, ja tack så mycket. Han visade sig var en ganska pratglad man men som så många andra tyckte jag hade en väldigt skruttig cykel (Stackars Hulda). Men han blev väldigt förtjust i att den varit min farmors en gång  tiden. "Man bryr sig inte så mycket om familj nuförtiden" ...ville inte förstöra hans glädje med att berätta att jag inte har särskilt mycket kontakt med min farmor alls och har så inte haft på många år. Men men, det kom iaf fram att han hade en ganska rik bakgrund. Studerat ekonomi och till ingenjör, forskat och även skrivit två böcker (som han dessutom försökte sälja till mig:) Rätt häftigt att börja prata med någon helt främmande ibland. Man upptäcker ofta så mycket oväntad. Man får nya ansikten på kategorier av människor som man har en viss bild av. För att inte tala om massa annorlunda vägar som människor har valt. Härligt med karaktärer!
Moazzami, Faramarz hette denna man föresten. En av böckerna heter labyrinten. Hade tydligen fått bra recension i DN när den kom bland annat.
Så nu har jag gjort lite reklam också :)


Tenta imorn.....ojojoj.... Tycker jag kan massor men att jag inte har koll ändå...får se hur det går.
På lördag blir det iaf både golf och fest. Wehooo!! Då ska jag få ha min nya fina bag med döskallar på med. Den vann JG åt mig. Turgubben gissade exakt rätt på hur många peg det var i en skål. Jag har aldrig tur med sånt. Ever!


Kommentarer
Postat av: Anonym

dååååååååååååliiiiiiiig blooooooooogg!!! /Lilla My

2008-05-26 @ 13:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback