En tuff brud :-)

Jag får väl till att börja med be Lilla My så mycket om ursäkt för att jag inte uppdaterar min blogg tillräckligt ofta. Man kan ju kanske tro att hon skulle vara nöjd med att umgås med mig i stort sett varje dag men icke. Hon vill tydligen ha min dag återberättad för sig dessutom. Bättring utlovas :P

I helgen var jag i Göteborg. Jag tycker jag förtjänar vissa hurtighetspoäng bara genom att vara där samtidigt som Göteborgsvarvet :)
Vad jag egentligen gjorde var att åka spårvagn, sitta i konferens/utbildningslokaler och dricka öl. Det blir man också fit av!
Förutom att få lära mig hur jag ska vara en finemang chef i sommar fick jag öva mig på att vara tuff.
En kille på kursen, han som det var tänkt att jag skulle jobba närmast med i sommar visade sig vara en supertrevlig, charmig kille. Lite för trevlig och charmig kanske. Typisk kille som är van vid att få mycket serverat och att komma undan med det mesta. Å jag måste drista mig till att säga, på ett sånt där lite typiskt killigt sätt. Flickorna är duktiga och killarna åker räckmacka.
Han öppnade stort med att säga "skönt att du antecknar då slipper jag" Han blev genast en storfavorit. Inget gör ju mig så glad som att få göra saker åt honom så att han slipper. Det bådade du ju mycket gott inför sommarens samarbete och höga arbetstempo.
Behöver jag nämna att han bodde hemma och inte hade en aning om hur man tvättar eller sätter på en diskmaskin? (han är 22 och inte superpatetiskt(?) utan bara bortskämd)
På fredagskvällen så var hela gänget ute och drack öl. Att även jag drack öl var ju en sensation. "En tjej som dricker öl!!" ...eeh...ja.... "En tjej från Stockholm som dricker öl dessutom!!" ...well yes....och tjejerna du umgås med är hurdå?? Barbie med rosa paraplydrinkar??

Nästa vecka ska jag träffa min blivande mentor för första gången. Ska bli mycket spännande. Jag har aldrig haft en mentor tidigare. Jag har fått i uppgift att fundera över följande:

- Vad vill jag ha ut av min mentor

- Hur kan vi formalisera detta på bästa sätt

- Har vi några mål vi skall uppnå ihop

Någon som har tankar och funderingar? Lilla My Kanske??  :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback