Tjejhångel med personliga egenskaper som tillbehör

I senaste numret av QX (gay-tidning för er som inte vet) pratar Nina Persson om att hon både har haft sex med tjejer och känt sig kär i tjejkompisar ibland. (bilden och texten är lånad med min kursivering från Aftonbladet )





Nina Persson, 34, är sedan sju år tillbaka gift med musikern Nathan Larsson. Men i senaste numret av tidningen QX avslöjar hon att det inte bara är män som rymts i hennes kärleksliv.

- Jag har nog aldrig tänkt att jag är gay, men jag har haft one night stands med tjejer. Fast det har varit sådana där tillfällen då man varit full och sedan vaknat upp och undrat vad man har gjort. Så jag har nog alltid varit straight, säger hon.

Hon berättar att hon kan tycka att kvinnor är attraktiva.

- Och det har hänt att jag har känt mig kär i tjejkompisar.


Alltså hon är inne på ett skönt spår tycker jag. Hångla med tjejer eller killar, ja vad du vill. Så länge man mår bra av det man gör så är väl allt fint. Å ville man bara testa å se hur det var (å tyckte det var astrist eller tom lite småäckligt) så är väl de lugnt det också.
Man måste ju inte vara det ena eller det andra bara för man hade sex.
Vilket fack man ska placeras i blir lixom större än hånglet eller sexet i sig.

Jag skrev en essä när jag läste sociologi för ett par år sedan i ämnet. Vi skulle välja något som gick in under begreppet "främlingen" dvs. om att vara främmande inom till exempel en grupp eller i ett land. Jag skrev om att vara bisexuell och att vara främling i både heterolägret och homolägret. Eftersom jag inte valt sida så passade jag inte in i något av dem utan var fast i ingenmansland. Jag agerade snarare hoppjerka och hamnade i respektive grupp baserat på val av partner. Men så fort jag bytte partner så blev ju allt virrigt. För att inte tala om perioderna utan partner då jag såklart passade på att ha sex med både tjejer och killar. 
En kompis sa en gång när jag precis blivit ihop med en kille: "Men då är du inte bisexuell ändå alltså??" ....hmmm....det var väl det som var hela grejen. Att valet står en fritt?! Att vi har såna behov av att placera människor i fack...
Personligen har jag faktiskt inte ens lust att placera mig i bi-facket. Jag orkar inte med alla dessa personliga egenskaper som kommer på köpet. 
Jag är Murry och jag gillar att ha sex. ibland för att jag är kåt, ibland för att jag är kär och ibland för att jag är både och. Vem jag har det med har inget att göra med vem jag är som person. Snipp snapp snut, så var sagan slut.


Kommentarer
Postat av: Anonym

PRECIS SÅ! :)

Postat av: Sara

Jag har en fråga, tror inte att jag har läst det i alla fall, vad är det du studerar?

2008-12-04 @ 09:18:29
Postat av: Murry

Svar till Sara:

Jag pluggar till civilekonom.



//Murry

2008-12-04 @ 15:23:38
URL: http://murry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback