Operans Bakficka


Snart ska jag titta in på Operans Bakficka för middag med min vän Sara. Det är min födelsedagsmiddag. Sen ska vi på teater och se Hedda Gabler av Ibsen. Det är hennes födelsedagsteater.
Vi lyckas mest ses i bibblan Sara och jag och det ska bli kul att göra något som inte är studierelaterat för en gångs skull.
Fast jag kan tänka mig det blir en del sånt snack iaf. Det blir ju så när man ägnar nästan all sin tid åt detta förkovrande.
Sara och jag har känt varandra sen 8an. Eller egentligen gick vi i samma klass även i 7an men då avskydde vi varandra som pesten. Jag var bråkstaken medan hon var pluggtönten. Sen i 8an tvingades vi jobba ihop på en engelskalektion och upptäckte att den andre inte var så tokig ändå. Så efter det blev vi bästisar istället.
Sara lärde mig att dansa balett (ja eller hon drog med mig på balett), att bli mer seriös (igen kan tilläggas) och ta skolan mer på allvar. I jämförelse med Sara framstod jag rätt ofta som rätt pantad (Still do sometimes). Jag i min tur lärde Sara att bli närmare sina känslor. En mycket vin vänskap växte fram i våra olikheter. Vi kompletterade varandra som personer, delade garderob och sov hos varandra konstant.
Efter högstadiet har vår vänskap pendlat lite från och till men en dag när jag precis börjat på universitetet så såg jag henne komma gående där. Då hade vi inte setts på år och dag, men sen dess har vi hängt en del igen (så mycket som man gör nu i livet som vuxen). Vissa vänner, ofta dem från barndomen, har man alltid ett särskilt band till oavsett hur mycket tid som förflutit. Sara är en sån vän. Kommer bli en härlig kväll!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback