Murry från sofflocket

Halloj!

Nu sitter jag här uppkrupen i soffan under täcket. Har misslyckats totalt med att sova trots bara ett par timmars sömn inatt.
Min plan om att dricka färgglada alkoholfria drinkar på julfesten med grabbarna gick helt i stöpet! Alldeles för mycket drinkande och vinande. Hade iaf förnuftet (nu när jag inte hade någon karaktär) hade inse vid 12 att nä nu är jag allt lite väl full för att hänga runt i jobbsällskap och placerade mig själv i en taxi hem när grabbarna gick vidare.
Förnuft my ass! Ungefär vid Norrmalmstorg (åkte från Djurgården) ändrades planerna då jag bestämde mig för att jag var inte ALLS för full för att gå vidare med grabbarn så jag hoppade av. Stod lutad mot Gallerians glasfönster och ringde JG typ 5 gånger. En lång lång monolog fanns att lyssna till på hans svarare i morse. Tur han är obotligt förälskad i mig så jag kommer undan med såna fadäser :)
Bestämde mig till slut för att jag kanske inte var i så prima form i alla fall och började leta efter en taxi. Hittade en där ett gäng precis var på väg ur och ungefär då mådde jag mycket bättre igen. Så jag hängde på mina nya vänner in på ett ställe istället. Där blidde det mer drinkar (och vatten) och massor av dans. Mina fötter har lite ont idag.
Hursom vid halv 5 där någon gång så började magen kurra så då blev det äckel-doncen. Alltså den maten är verkligen inte god ens på fyllan. Blä! Men hyfsat mätt blev jag dock. Sen äntligen hamnade jag i en taxi och den här gången åkte jag hela vägen hem också. Passade på att ringa mig kära Hanna Banan på vägen hem (jag är en sån fantastisk kompis). Hanna var dock vis nog att trycka bort mig. Smart! Bokstavligt talat trillade in genom dörren rakt ner i sängen. Sov sött Murry.


I repris...denna gång med mer än bara saft...







Men nu ska jag tydligen dra på mig kläderna igen för att bege mig till Barkarby enligt JG. Fantastiskt! Får väl leva upp till att jag aldrig blir bakis då. Fast jag måste erkänna att genen inte riktigt är med mig idag ändå....
Jepp, då kör vi!


Sov hela vägen i baksätet. Skönt :)



 

Kommentarer
Postat av: Helena

Alla som är förvånade räcker upp en hand...nähä, inga händer. UNDERBART Murry - så rätt! Sova och softa kan vi göra sen. ;)

Kram

Postat av: Anonym

Ja, favorittiden att prata med vänner är inte oftast 05:40 när man sover. Och ska upp i ottan för att åka till Strängnäs dan efter. Fast ångrar lite att jag inte svarade och fick ett par "jaaa, ääälsckar diig.." i örat (för jag vet att det var därför du ringde).. ;D

2008-12-08 @ 00:11:06
URL: http://hannalindqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback