Julpartajdags

Då var det dags för julpartaj då. Nu har jag bytt om från proper kostymbyxa och krage till min nya gorgeous pennkjol. Ville inte springa runt i kjol idag, skulle träffa en person (kan möjligtvis kallas klient) idag. Kändes inte helt reko med kjol på det mötet. Antagligen mitt eget påhitt men jag fick för mig att han skulle respektera mig mer i byxor än i pennkjol. Det var något (den halvdryga stilen?) i telefon som fick mig att tro det. Helt knäppt att jag tänker i sådana banor egentligen. Planerar byxa respektive kjol för ett möte utifrån nåt sånt här.

Jag har dock inte helt bestämt mig för om jag är smart och medveten i och med detta eller om jag inbillar mig alternativt har fördomar. Jag tror ju iof att man som tjej måste vara lite smart om man vill framåt i karriären. Det är ju inte så jämställt (än) att vi hittar medmåttiga kvinnor på positioner där vi alla gånger kan hitta medelmåttiga män. Vill du någonstans som kvinna så måste du fortfarande vara bättre än männen du konkurrerar med. Nu sitter det ju inte min kompetens i byxan respektive kjolen men det gör däremot intrycket.

Byxor fick det blir. Jag tänker minsann vara lite bättre och lite smartare än de män jag konkurrerar med. Tar inga chanser. Inte ens med kjolen. J


Vad tror ni? Spelar det någon roll vad man har på sig på jobbet/möten när man tänker karriärsmässigt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback