söndasgmys och söndagsgnäll

Som sagt härliga härliga vår!!! Bjöd JG på frukost på "Två systrar och en kock" på Kronobergsgatan på Kungsholmen.  
Bor du i närheten eller har vägarna förbi en morgon eller förmiddag borde du verkligen titta förbi där. Sitt ute eller inne och avnjut en kanna te med scones och härliga marmelader. När jag vill vara nyttig (som jag ville idag. bikinisäsongen är skrämmande  nära.) så väljer jag yoghurtfrukosten med bär och grov fralla och juice. Finns inget härligare än en låååång söndagsfrukost med morgontidning. Det bästa är ju dessutom att någon annan plockar av bordet efter mig. Strosande sen in mot city utmed Kungsholmsstrand och tittade på ankungar. SÅ SÖTA! City var inte fullt av söta små ankungar, bara hetsande shoppare med nya pengar att spendera. Jag har lovat mig själv att jag ska börja köpa mindre mängd kläder men av bättre kvalitet så att jag kan ha dem kvar längre. Firade detta beslut med två tröjor från H&M för 69,5 kronor.

På tal om att någon annan plockar av. Jag är så fantastiskt lat när det kommer till matlagning. Jag önskar verkligen jag vore drottning i köket med massor av kreativitet och fantasi. I alla fall så att jag kunde gå utanför min lilla lilla box och äta något annat än de fem eller sex rätterna som går runt runt runt hemma hos mig. Det här med snabb, enkel, nyttig och framförallt GOD vardagsmat verkar vara ett oöverstigligt hinder för mig. Ibland lär jag mig en ny rätt när jag är på middags hos en kompis och den äts sen till fördärvet. Jag är så trött på all mat som vi lagar hemma. Standard är: lax med rotfrukter, grekbiffar med klyftpotatis, köttfärssås och spagetti, kyckling med ris eller quinoa, rödspätta med dillsås och något till, mer kyckling av något slag, och den nya gamlingen falukorv med stuvade makaroner. Det sistnämnda har jag ätit 3 gånger de senaste 3 dagarna och är nu sådär lagom trött på. En gång åt jag det dessutom med bara mackisar, inte stuvade. Korven är dock äntligen(!) slut.
Jag såg ett avsnitt av "Du blir vad du äter" för ett tag sedan. Där var en donna som alltid åt ute för att hon inte hade ork eller tid att laga mat. (Gud så skönt!) Nu skulle hon dock omvändas, börja motionera och få en mer varierad och nyttig kost. Vad händer? Jo hon utrustas med en personlig tränare som piskar henne att röra på sig (efter några sjukt fejkade rymningsförsök från hennes sida för att locka tittare) och varje morgon, lunch och kväll får hon en leverans med mat som lagats av andra. Jag menar, hur svårt är det då? Jag skulle också leva assunt om jag hade någon som slet upp mig ur sängen och lagade min mat. Men eftersom jag varken är med i "Du blir vad du äter" eller är tät som Madonna så måste jag ju fixa rasket själv och det går inte så himla bra som man kan förstå.
jag lovar mig själv ungefär en gång i månaden att börja leta i recept och planera matlagningen så att det blir lite variation...som en rökare ungefär. Imorgon ska jag sluta! Går ungefär lika bra....




image2


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback