Motor-Ola vs Kim

Det är härligt att det finns givande program som Bolibompa att titta på när man egentligen borde skriva en marknadsföringsplan för Motorola. Jag har fått lära mig hur man snabbt bäddar en säng och nu så får jag lära mig hur man räddar världen från en galen professor som har sitt högkvarter i ett hus byggt av ost av en donna med svallande rött hår, "Kim Possible". Hon verkar ju rätt fit. Och det där röda. Har alltid önskar mig rött svallande hår. Det är nästan så det här blir en serie att följa!
image3


Var
i Kungsträdgården igår för att titta på körsbärsträden och njuta av solen. Det var det några fler än jag som var sugen på. Smockat med folk som njöt och mådde bra. Så härligt med Sverige på våren. Svensken tinar upp, äter glass och ler. Å vilka fina träd! Fick lära mig att de är från Japan och att blomma heter "hana" på japanska.


Tanten i mig blir dock assur på alla som skräpar ned. Borde lätt vara minst 1000 spänn i böter för de som smutsar ned vår vackra stad! Pengarna kunde gå till fler papperskorgar, för de som försöker städa upp efter sig möts ju konstant av smockade papperskorgar och soptunnor. Samma sak varje år på alla platser där folk samlas. Skärpning folk! Plocka upp er egen skit.
Skärpning Stockholms Stad! Fram med fler soptunnor på offentliga platser alternativt tätare tömningar.


Kvällen slutade trots den nya skräprynkan i ögonvrån bra. Jag, Nadia och Hanna landade på Mosaik på St Eriksgatan några timmar senare för rosé och öl. Helt klart en nyfunnen pärla för ölsugna studenters portmonnä. Att det inte ingår en alkis i en stor stark för 27 kronor är dessutom ett plus!!


image4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback