måndagspannkaka

Jag kan stolt meddela att jag idag har ätit en rätt utöver de jag nämnde igår. Nämligen kikärtsoppa och dinkelpannkakor. Mums! Soppan är tom nyttig. Pannkakorna inte så mycket trots dinkel. Särskilt med tanke på att jag åt dem med glass och hallonsylt. Men gott var det!

image21


Måste ju berätta om gårdagen också. Mina kära vänner som har känt mig hela mitt liv (på gott och ont:) tog med mig till Sturehof för söndags-skumpa. LYX! Vi firade min och JG:s förlovning!!! Jajemen! Nu är jag förlovad med ring och allt. Känns alldeles makalöst härligt och underbart.
Hela äventyret som fästmö och fästman började för ungefär två veckor sedan på en pir vid havet i soluppgången. Mycket romantiskt!
Men vi fick försöka två gånger. Första morgonen: Vi är där 06.15. Borta på stranden är det redan folk i farten och badar och bokar solstolar. Otroligt! Som att inte det var nog så väller det rätt vad det är ut tyskor i bikini på piren. Där ska det fotas fiskar och tjoas och ropas. Låter inte "schnell schnell grosse Fische!!!" som ett mycket romantiskt inslag i det hela? Som att inte det var nog så fylls piren på med egyptier som vill hänga med tyskarna. Där satt vi på vår filt med flaska, dikter, ringar osv. Var ju bara att packa ihop igen. Helt fantastiskt pannkaka och helt klart en bra story att dra för barnbarnen sen.
Vi var tillbaka morgonen efter då 05.15 istället. Då var det, tro det eller ej, folk på stranden som paxade solstolar och tog första doppet. Vad håller folk på med?? haha! Vi fick som tur var vara ifred den här morgonen och kunde i lugn och ro skåla, titta djupt i ögonen, läsa våra dikter och byta ringar. Kärlek!!

image19  Skååål!!!
image20Våra fina händer;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback