Igelkott

Yes! Ytterligare en dag då studiemotivationen är på topp. Jag har läst fem av tio sidor som jag ska korrekturläsa. Mycket bra gjort Murry. Sen lockade annat som att gå på stan med Hanna och pladdra med Nadia i telefon (två gånger idag faktiskt). Men jag har iaf hittat ett par jättefina örhängen som min syster ska få i födelsedagspresent. Mycket bra. Nu hoppas jag bara hon gillar dem. Min älskade storasyster är inte alltför lätt att köpa födelsedagspresenter till. Hon har en väldigt bestämd uppfattning om vad hon vill ha, blir de inte rätt bytes de på stört. Men det är väl bra antar jag....

Igår var jag på mitt otroligt spännande jobb. Där knappar jag på en dator och prasslar med fakturor. Exalterande so to speak. Men igår hade vi en liten incident utöver de vanliga rutinerna. Jag stod vid skrivbordet till en av mina kollegor och helt plötsligt ur hennes väska kryper det en liten igelkott. Hon har den tydligen som husdjur. Inte en som hon hade hittat i trädgården utan tydligen kan man ha igelkottar som husdjur. Den är från Egypten tror jag. Hur söt som helst! Den sover på dagarna och när det började ljusna så hade den krupit ned i hennes mysiga mörka väska och somnat helt enkelt. Mitt på dagen så vaknade hon till liv och bestämde sig tydligen för att börja utforska. Sen fick hon bo i en låda hela dagen. Sötnosen!

image7



Ikväll är det valborg. Jag ska titta på brasa och äta middag med kära vännerna. Härligt!

image8Stooooooor brasa!!! (Vasaparkens kommer kanske inte vara så stor. Eller hoppas inte iaf)


Kommentarer
Postat av: Soha

Vilken söt igelkott :)

Postat av: Linda

söt igelkott där :D

2008-04-30 @ 19:00:16
URL: http://lindasara.blogg.se
Postat av: Linda

Jättesöt igelkott! =)

2008-04-30 @ 19:02:15
URL: http://www.lindafunde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback